خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/03 - 16:28
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
رییس اتاق وضعیت فلسطین:

اثبات حق مردم فلسطین با برگزاری همه‌پرسی/ سکوت مجامع بین‌المللی تعجب‌برانگیز است

رییس اتاق وضعیت فلسطین گفت: برگزاری همه پرسی عادلانه‌ترین و دموکراسی‌ترین راه حل به منظور اثبات حق مردم مظلوم فلسطین محسوب می شود.

رییس اتاق وضعیت فلسطین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نشست هم اندیشی اتاق وضعیت فلسطین ظهر امروز (چهارشنبه 3 مردادماه) با حضور حسین رویوران رییس اتاق وضعیت فلسطین و سایر اعضاء در دفتر جمعیت دفاع از ملت فلسطین در تهران برگزار شد.

رویوران در این نشست با اشاره به اهمیت حل مسئله فلسطین از سوی مردم این سرزمین، گفت: بر این اساس باید به آرای عموم ملت فلسطین از طریق برگزاری یک همه پرسی مراجعه شود؛ این همان موضوعی است که جمهوری اسلامی ایران بارها بر آن تاکید داشته زیرا سبب حل مسالمت آمیز بحران فلسطین و بازگشت آرامش به منطقه می شود.

رییس اتاق وضعیت فلسطین در این راستا، اظهار کرد: در واقع می توان اذعان کرد برگزاری همه پرسی عادلانه ترین و دموکراسی ترین راه حل به منظور اثبات حق مردم مظلوم فلسطین محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه صهیونیست ها مانع برگزاری چنین همه پرسی هستند زیرا می دانند نابودی آنها با این اقدام عملیاتی می شود، ادامه داد: متاسفانه در این میان مجامع بین المللی نیز در قبال این حق طبیعی فلسطینیان سکوت کرده اند که جای تعجب و تامل دارد.

رویوران افزود: این مهم در حالیست که تنها راه حل مسئله مردم  فلسطین، تعیین نظام حاکم بر این سرزمین آن هم از سوی مردم واقعی فلسطین، چه آنها که در داخل فلسطین هستند و چه آنها که در بیرون این سرزمین زندگی می کنند و نه مهاجران غاصب و اشغالگر.

رییس اتاق وضعیت فلسطین تصریح کرد: باید یادآور شد مطابق مواد یک و پنجاه و پنج منشور ملل متحـد و همچنین مـاده یک میثاق‌های بینالمللی مدنی و سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، ملت ها برای تعیین سرنوشت خود حـق رسمی دارند.

وی در این زمینه، بیان کرد: بدون شک با توجه به کشتارها و نسل کشی صورت گرفته از غزه و دیگر مناطق اشغالی و بارزتر شدن رویکرد جنایتکارانه صهیونیست ها، کشورها و دولت ها خصوصا کشورهای مسلمان باید کمک کنند تا زمینه رهایی این سرزمین از دست اشغالگران محقق شود.

رویوران گفت: امروزه ملت های دنیا بیدارتر از قبل در رویارویی با رژیم صهیونیستی قرار گرفته اند و هر روز شاهد یک اعتراض در کشورهای غربی هستیم؛ بر این اساس دولت های غربی نیز باید از ملت های خود تبعیت کنند و دست از حمایت رژیم صهیونیستی بردارند.

رییس اتاق وضعیت فلسطین خاطرنشان کرد: نباید فراموش کرد که نابودی رژیم صهیونیستی و آزادی سرزمین های اشغالی، سبب بازگشت صلح و ثبات به منطقه خواهد شد زیرا این رژیم پشت پرده همه مشکلات کنونی است./

پایان پیام

  • کد خبر : 380986
کلمات کلیدی
محمدجواد یافتیان
خبرنگار

محمدجواد یافتیان

آخرین اخبار